30 Ağustos 2012

Fabian Ernst Röportajı

Transfermarkt.de sitesi Fabian Ernst ile kısa bir röportaj yapmış. Beşiktaş'tan Bundesliga'ya, Schalke'den Kasımpaşa'ya kadar her konuya değinmeye çalışmışlar. Oyuncular genelde kendi ülkelerinden gelen basına daha farklı konuşurlar. Bu açıdan her hangi bir değerlendirme yapmadan sadece yüzeysel bir tercüme yapıp, röportajı paylaşmak istiyorum.



Soru: Beşiktaş'tan Kasımpaşa'ya transferiniz nasıl gerçekleşti?

Cevap: Her şey çok çabuk gelişti. Tatildeyken yönetimden artık takımda yer alamayacağımın ve kampa götürülmeyeceğimin haberini aldım. Karşılıklı bir çok kez görüşüldü, sonuç olarak olaylar benim Beşiktaştan ayrılmam ve yeni bir takım aramamı gerektirdi.

Soru: Beşiktaş'tan paranızı almak için bekletildiğiniz söyleniyor?

Cevap: İnsan bunu gizlemeye çalışıyor. Yine de bazı şeyleri birbirine karıştırmamak lazım. Ben sahada her zaman performansımı sergilemeye gayret ederim ve bunun karşılığında da karşımdakilerin de profosyonel davranmasını bekler, arada bir paramı almak isterim.

Soru: Transfer olmanıza rağmen, İstanbulda kalmayı tercih ettiniz. Nedir sizi buraya sadık kılan?

Cevap: Burası harika bir şehir. İnsan burada her şeyi bulabiliyor ve boğaz sayesinde uluslararası bir havası var.

Soru: Türkçeniz nasıl?

Cevap: Uzun zamandan beri burada olmam sebebi ile aslında daha iyi olmalıydı ama Türkçe çok zor bir dil. İlk başlarda öğrenmeye çalıştım ve bu seviye günlük hayat için yeterli.

Soru: Sizce Alman ve Türk futbolu arasındaki bariz farklar nelerdir?

Cevap: Almanyada futbol daha taktiksel oynanıyor ve oyuncuların taktik bilgileri daha iyi. Türkiyede ise daha düzensiz ve oyun bu yüzden daha çok güce dayalı bir hal alıyor, kafayla duvara delmeyi dener gibi. Bu dolayısı ile oyunu biraz enterasan kılıyor ama aynı zamanda hırçın ve karışık.

Soru: Kariyerinizin unutulmaz anları nelerdir?

Cevap: Werder Bremenle kazanılan şampiyonluk ve DFB kupası benim için özeldi. Schalke'de geçirdiğim günlerde güzeldi diyebilirim. Bunları hatırlamaktan mutluluk duyuyorum.

Soru: Sizce Bundesliga kariyeriniz daha iyi olabilir miydi?

Cevap: Schalke ile şampiyonluğu kıl payı kaybettim, aynı şekilde Avrupada da oldukça başarılıydık ama sonu gelmedi. Sonuç itibari ile bu durumdan da memnunum.

Soru: Eski takım arkadaşlarınızdan görüştükleriniz var mı?

Cevap: Evet, bazıları ile görüşüyorum.

Soru: Kariyerinizde hiç pişmanlık duyduğunuz bir davranışınız oldu mu?

Cevap: Hayır.

Soru: Kariyeriniz boyunca beraber oynadığınız en yetenekli futbolcu kimdir?

Cevap: Buna cevap vermek oldukça zor. Ben uzun süredir futbol oynuyorum ve cidden çok yetenekli isimlerle beraber forma giydim. Mesela genç yaşında Schalkede oynarken potansiyelini göremedikleri ama daha sonra Bremen'de giden Mesut Özil. Hikayenin geri kalanını biliyorsunuz.

Soru: Dortmund'un Almanyada bu denli bir güç olması hakkındaki fikriniz nedir?

Cevap: Bu sabahtan akşama olmadı, senelerin sonucunda oluştu. İyi futbol oynayan genç ve yetenekli oyuncuları var.

Soru: Bu sezon sizce Bundesligada kim küme düşer, kim şampiyon olur?

Cevap: Düşecekleri tahmin etmek aşağıdakilerin topladığı puanların genelde birbirine yakın olması sebebiyle zor. Yukarda ise iki senedir şampiyon olamayan Bayern'in oldukça hırslı olacağını ve bu yüzden şampiyonluğu kimseye vermeyeceğini düşünüyorum.

Soru: Tekrar Beşiktaş döneminize dönelim: Sizden paranızda indirim yapmanız istendi mi?

Cevap: Evet. Bunun dışında hoca planlarında beni düşünmediğini söyledi. Bu yüzden daha az bir para alıp, oynayamamak pek mantıklı değildi.

Soru: Peki indirim olayı sizin için kabul edilebilir miydi?

Cevap: İnsanlar her şey üzerine normal bir şekilde konuşabilirler, kesinlikle bir orta yol bulabilirdik. Şimdi farklı bir durum var ve geçen haftalarda Kasımpaşada da iyi futbol oynandığını gösterdik.

Soru: Yeni sezonda Kasımpaşa'nın hedefi nedir?

Cevap: Öncelikle kulüp çok profesyonel yönetiliyor ve bir çok yeni transfer yapıldı. Kısaca özetlersek yeni bir takımız. Süper ligin tecrübeli ve yetenekli isimleri kadroya eklendi ama öncelikle bir takım olabilmeliyiz.

Soru: Sizce Galatasaray ve Fenerbahçe ligi domine edebilecek mi?

Cevap: Oyuncuların isimlerine baktığımızda bu iki takım mutlaka zirvede yer alma savaşı içinde olacaktır. Ama son senelerde bir çok kez olduğu gibi iki ya da üç süpriz takım yukarlarda yer bulacaktır.

Soru: Şu an 33 yaşındasınız. Sizi daha ne kadar profesyonel futbolun içinde göreceğiz?

Cevap: Bu konu hakkında bir çok kez kafa yordum ama hiç bir sonuca varamadım. Bence insan zevk aldığı sürece futbolu bırakmamalı.


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder